Select Page

Med številnimi fakultetami, ki so mladim s poletno šolo popestrile počitnice, je bila letos tudi naša. Na fakulteti je med 4. in 8. julijem potekala prva poletna šola »Od projekta do objekta«, v okviru katere so dijaki in osnovnošolci tudi v praksi spoznali naše delo.

Raznolike delavnice in praktično delo

Skozi poučne delavnice so udeleženci spoznavali naloge inženirjev gradbeništva, geodezije in vodarstva, ki segajo vse od priprave projekta do gradnje čisto pravega objekta, teden pa so zaključili s slavnostno otvoritvijo. S sodobnimi inženirskimi programi so se tako naučili računalniško načrtovati objekt, nato pa so zasnovano konstrukcijo tudi mehansko preizkusili s fizikalnimi modeli in izvajali terenske vaje. Delavnice so potekale zelo razgibano: v predavalnicah, računalniških učilnicah, sodobno opremljenih laboratorijih in v okolici fakultete, manjkalo pa ni niti zabave, družabnih aktivnosti in skupinskih iger.

 

Od mešanja betona do vgrajevanja v temelj objekta

Zelo zanimiva in razgibana je bila delavnica o svežih betonih, med katero so učenci in dijaki spoznavali materiale, ki jih potrebujemo za njegovo pripravo. Med delavnico so po navodilih zamešali beton in z uporabo najnovejše opreme preizkusili njegove lastnosti, nato pa se iz laboratorija premaknili na gradbišče, kjer so beton vgradili v temelj objekta. Sledilo je preverjanje lastnosti betona v trdnem stanju. To je potekalo na način, ki so ga mladi najbolje razumeli, namreč, koliko slonov bi morali naložiti na betonsko kocko, da se kocka poruši.

Spoznati celostni pristop

Kot je povedala prof. dr. Violeta Bokan-Bosiljkov iz Katedre za preizkušanje materialov in konstrukcij, je bil namen poletne šole, da so mladi spoznali celosten pristop, ki je potreben za izgradnjo končnega objekta. Gradnja paviljona oziroma lesene senčnice, ki je bila letošnji »projekt mladih«, se je tako pričela s pripravo, nadaljevala z različnimi fazami gradnje, konec tedna pa smo končni objekt tudi slavnostno otvorili. Tekom celega tedna so udeleženci tako spoznavali naloge inženirjev gradbeništva, geodezije in vodarstva ter ob tem raziskovali svoj potencial, talent in zanimanje.

Prednosti poletne šole za dijake in osnovnošolce

Kot je povedala asist. dr. Petra Štukovnik, mentorica na delavnici o svežih betonih, je namen šole, ki jo je prvič organizirala naša fakuleteta, da mladim da znanja, ki jim jih osnovne in srednje šole še ne morejo. Namen je bil tudi, da se v mladih vzbudi zanimanje za študij, ki jim »ponudi široko znanje in zmožnost konstrukcije nečesa novega, kar je v današnjem času izredno pomembno.« Tudi udeleženci poletne šole niso bili ravnodušni, saj so se jim delavnice zdele izredno poučne. Tako je povedal skoraj 9-letni Jakob, da si želi postati gradbenik, ker je delo, od izvedbe zakoličbe do mešanja betona, zelo zanimivo. Prav tako se je Nik, ki je letos zaključil osnovno šolo, navdušil nad delavnico priprave betona, zelo zanimivi pa so se mu zdeli tudi preizkusi, kako deluje plaz. »Program je zanimiv, animatorji so super, znanje, ki ga pridobiš pa predvsem praktično, povsem drugačno od tistega, kar dobiš med sedenjem v učilnicah. Prepričan sem, da bo poletna šola marsikoga pritegnila, da tukaj nadaljuje študij,« pa je Nik še dodal.

Poletno šolo smo na naši fakulteti v letošnjem letu organizirali prvič, in sicer v sodelovanju z Zvezo za tehnično kulturo Slovenije (ZOTKS). Namen te prve poletne šole pa je bil tudi, da postane tradicija, s katero bomo mladim, ki se še odločajo za svojo karierno pot, pokazali vse zanimivosti in lepoto študija oziroma poklica inženirjev gradbeništva, geodezije in vodarstva.

Skip to content