Select Page

Predmeti na FGG

Lupinaste konstrukcije B II - GR

Letnik izvajanja: brez letnika
Študijski program: B II - Gradbeništvo
Izvajalci: nosilec in izvajalec: prof. dr. Boštjan Brank
ECTS 4 kreditne točke
Vsebina predmeta: Začnemo z vprašanjem: “Zakaj študirati obnašanje lupinastih konstrukcij?” V odgovor predstavimo tipične lupine v gradbeništvu (silose, rezervoarje, kupole in predore) in različne vrste konstrukcij, ki se obnašajo kot lupine, kot so ukrivljene lupine, ravne lupine, palične lupine in membrane. Nadaljujemo z izpeljavo in uporabo osnov diferencialne geometrije ploskev, pri čemer si pomagamo s programom Mathematica. Predstavimo membransko in upogibni teorijo lupin. Detaljno obravnavamo membransko teorijo osno simetričnih lupin, upogibno teorijo cilindričnih lupin ter linearno elastično analizo poljubnih lupin z metodo končnih elementov. Seznanimo se s problemom uklona in imperfektnosti. V laboratoriju izvedemo uklonske preizkuse na pločevinkah, z namenom, da dobimo predstavo o fenomenu uklona pri lupinastih konstrukcijah. Uklonsko stabilnost lupinastih konstrukcij preverjamo tudi računsko: uporabimo metodo končnih elementov in linearno uklonsko analizo. V skladu z EC3 projektiramo jekleni cilindrični rezervoar. Tekom semestra se trudimo, da so vsi teoretični prikazi podkrepljeni z laboratorijskim delom v računalniški učilnici in v laboratoriju.
Namen predmeta:

Cilji:

- Spoznati gradbene lupinaste konstrukcije

- Razumeti obnašanje ukrivljenih konstrukcij

- Spoznati problematiko uklona pri lupinah

- Spoznati principe analize in projektiranja lupin

 

Kompetence

- Zna pravilno pristopiti k analizi lupine

- Zna izračunati notranje sile in pomike lupine

- Zna analizirati stabilnost lupine

- Zna kritično oceniti rezultate analize
Literatura:

B. Brank. 2014. Lupinaste konstrukcije, skripta.

F. Frey, M.-A. Studer. 2003. Analyse des structures et mileux continus: coques. Presses Polytechniques Laussane.

A. Zingoni. 1997. Shell structures in civil and mechanical engineering. Thomas Telford.
Skok na vsebino