| Vsebina predmeta: |
Predavanja Splošni teoretični del vsebuje predavanja, ki so skupna
vsem športnim programom in se izvajajo skupno za vse študente (osnove delovanja
človekovega telesa, njegovega gibalnega, srčno žilnega in dihalnega sistema,
psihomotorične in funkcionalne sposobnosti, športno-gibalna aktivnost kot
preventivna in kurativna dejavnost za ohranjanje in utrjevanje zdravja, osnove
zdravega prehranjevanja in regulacije telesne teže ter drugih medicinskih
vidikov športa, metode preverjanja in ugotavljanja stanja psihomotoričnih in
funkcionalnih sposobnosti).Specialni teoretični del je vezan na
izbrano športno panogo (posebnosti športne panoge, njen vpliv na človeka,
tehnika, taktika in pravila, osnove telesne in tehnično taktične priprave) in se
izvaja skozi praktične vaje.
Praktične vaje Študent izbira med
ponujenimi športnimi panogami. Za vsako panogo se izvaja programučenja, izpopolnjevanja znanja in
osnovnega treniranja.Poleg izbrane športne panoge bo
študent moral opraviti 5 vodenih enodnevnih ali večdnevnih športnih aktivnosti v
naravi, ter preizkus motoričnih in funkcionalnih sposobnosti.
|
| Namen predmeta: |
Cilji - Odpravljanje in preprečevanje posledic
pomanjkanja gibanja oz. skrb za izboljšanje psihofizičnih sposobnosti, krepitev
zdravja in ustvarjalno izrabo prostega časa. -
Ozaveščanje o vrednotah športa in preko tega vplivanje na oblikovanje pozitivnih
stališčdošportain
navajanje nazdravnačinživljenja -
Izpopolnjevanjeznanjavizbrani športnihpanogah -
Oblikovanjetrajnegaaktivnegaodnosadošportakot kompenzacijskedejavnostikštudijuin
delu
Kompetence
-
Oblikovanjetrajnegapozitivnegaodnosado
športnedejavnostiintrajne skrbizaohranjanjezdravja in
delovnihsposobnosti,
-
Racionalnovgrajevanješportavnačinživljenja,
-
Sposobnost samostojne skrbizazdravnačinživljenjaskozišportno-gibalnoaktivnost,
-
Pripravljenostinsposobnostsamostojnegavključevanjav
organizirane alineorganiziraneoblikešportnegaudejstvovanjavnovihštudijskihalidelovnihokoljih,
-
Promocijain
uveljavljanjefakulteteinuniverze..
|
| Literatura: |
Škof, B. 2012.
Does physical activity at a young age really mean a healthier adulthood and old
age? Annales kinesiologiae, ISSN 2232-2620, 2012, vol. 3, no. 2, str. 149-166.
Škof, B. 2010. Spravimo se v gibanje - za zdravje in srečo
gre: kako do boljše telesne zmogljivosti slovenske mladine? Ljubljana, Fakulteta
za šport UL, Inštitut za šport, 253 str.
Škof, B. et at., 2007. Šport po meri otroka in mladostnika.
Ljubljana, Fakulteta za šport UL, Inštitut za šport, 445
str.
Berčič, H. et at. 2007. Šport v obdobju zrelosti. Fakulteta za šport
UL, Inštitut za šport, 240 str. Škof,
B., Zabukovec V., Boben, D., Cecič Erpič S., 2005. Pedagoško-sociološki
vidiki športne vzgoje. Ljubljana, Fakulteta za šport UL, Inštitut za kineziologijo,
237 str.
|