Select Page

Strokovna ekskurzija na grabišče predora Brenner ter obisk mesta Innsbruck s skakalnico Bergisel

V torek, 14. 11. 2017 smo se člani Društva študentov gradbeništva UL FGG ter še nekateri preostali študenti gradbeništva odpravili na dvodnevno strokovno ekskurzijo na avstrijsko Tirolsko. Izpred fakultete za Gradbeništvo in geodezeijo UL FGG smo krenili ob 6:00. Glavna “destinacija” naše ekskurzije je bilo gradbišče železniškega predora Brenner, vendar nas je že sama pot do mesta Kitzbühel, kjer smo imeli prvi daljši postanek, vodila skozi nekaj relativno dolgih predorov (Karavanke, Oswaldibergtunnel, Felbertauerntunnel). Že to nam je dalo slutiti, da se odpravljamo v samo osrčje Alp, kjer je gradnja predorov za lažji transport ljudi in blaga takorekoč nujna.

Okoli 11:00 smo prispeli v mondeni Kitzbühel, kjer smo si ogledali staro mestno jedro ter iztek slavnega moškega smuka z imenom Streif, ki je vsako leto organiziran v sklopu večdnevnega tekmovanja za pokal Hahnenkamm. Ob 13:30 smo pot nadaljevali proti Innsbrucku. Po dobri uri vožnje smo prispeli v glavno mesto dežele Tirolske, imenovano po reki Inn, ki teče skozenj. Po namestitvi v hostlu (Jugendherberge Innsbruck) smo se skupaj odpravili v center mesta, kjer smo si ogledali glavne znamenitosti mesta. Sledil je čas za druženje.

 

V sredo, 15. 11., smo se okoli 11:30 odpravili na gradbišče Ahrental, ki je eno od treh velikih gradbišč ter deponij podnožnega predora Brenner. Ob 12:00 smo imeli najprej predavanje o gradnji tunela ter o strokovnih, ekonomskih in birokratskih zanimivostih, povezanih s tunelom. Po predavanju, ki je trajalo slabo uro, smo se nato ustrezno opremili ter se pripravili za vstop v predor. Razdelili smo se v dve skupini (dva kombija) in se tako odpravili v podzemlje. Obiskali smo tako glavni dve cevi, kot tudi pomožno cev, ki bo namenjena reševanju ob morebitnih nesrečah. Ob pisanju kratkega povzetka upam, da uporaba omenjene cevi nikoli ne bo potrebna. Med samim obiskom tunela smo spoznali marsikaj novega o predorogradnji, geologiji terena (na italijanski strani je ugodni granit, na avstrijski strani pa neugodni skrilavec) ter seveda, kar je najpomembneje videli v živo kako poteka gradnja najdaljšega bodočega železniškega predora na svetu. Po ogledu gradbišča bazičnega predora smo se odpravili še na bližnjo skakalnico Bergisel, kjer smo imeli voden ogled. Z dvigalom smo se povzpeli po skakalnici navzgor. Z vrha zaletišča smo si skušali predstavljati kako noro mora biti tam gor vsako leto 4. januarja, ko 26 tisoč glava množica pričara spodaj izjemno atmosfero. Ta dan pridejo namreč navijači iz celega sveta navijat za svoje skakalne junake, ki tekmujejo na 3. tekmi znamenite novoletne skakalne turneje.

Po ogledu skakalnice smo se polni novih znanj in vtisov odpravili domov. Pot domov nas je vodila preko “prelaza” Brenner, preko katerega je speljana zaenkrat še obstoječa trasa železnice na relaciji Innsbruck – Bolzano.

David Zajec

Skip to content

Z nadaljnjo uporabo spletnega mesta se strinjate z uporabo piškotkov. Več informacij

Nastavitve piškotkov na tem spletnem mestu so nastavljene na "dovolite piškotke", da vam omogočijo najboljšo možno izkušnjo brskanja. Če še naprej uporabljate to spletno mesto, ne da bi spremenili nastavitve piškotkov, ali če spodaj kliknete "Sprejmi", se s tem strinjate.

Zapri