V okviru 73. doktorskega seminarja Grajeno okolje bo imela Irena Strnad, univ. dipl. inž. grad., predavanje z naslovom:
Uporaba kontinuitetnih makroskopskih modelov za optimalno vodenje prometa.
Vsebina:
Sodoben življenjski slog zahteva visoko stopnjo mobilnosti, ki se odraža v povečanih prometnih obremenitvah in s tem poslabšanih pogojih v prometnem toku. Alternativa nenehnemu posodabljanju infrastrukture za preprečevanje zastojev je učinkovitejše vodenje prometa na podlagi fizikalnih zakonitosti prometnega toka. Pereč problem na avtocestah predstavljajo udarni valovi, ki potujejo protitočno in povzročajo nenadna povečanja gostote ter posledično nenadna zmanjšanja hitrosti prometnega toka. Zaradi oscilacij v hitrosti udarni valovi povzročajo nevarne prometne situacije, posledice z njimi povezanih zastojev pa so negativne iz ekološkega in ekonomskega vidika. Udarni valovi se tipično pojavljajo na območjih ozkih grl, kjer je kapaciteta lokalno omejena. Kljub temu, da pogosto kot udeleženci v prometu ne opazimo očitnega razloga za ta pojav, ga v veliki meri lahko matematično in fizikalno pojasnimo. Namen doktorske disertacije je učinkovitejše vodenje prometnega toka s spremenljivimi omejitvami hitrosti, ki temelji na zmanjšanju intenzivnosti in pogostosti pojavljanja udarnih valov. Najprej smo kontinuitetne makroskopske modele validirali in izbrali najustreznejšega glede na kvalitativno sposobnost opisa dinamike prometnega toka. Z ustrezno numerično metodo smo nato rešili sistem parcialnih diferencialnih enačb izbranega kontinuitetnega makroskopskega modela in tako napovedali funkcijo gostote prometnega toka v prostoru in času, ter z njo tudi udarne valove. Na podlagi matematične teorije optimalnega vodenja smo z uporabo diferencialne evolucije določili omejitve hitrosti, s katerimi v funkciji gostote prometnega toka v prostoru in času zmanjšamo oscilacije, ki so povezane s pojavom udarnih valov. Ustreznost določenih omejitev hitrosti smo na koncu preverili še z mikroskopsko simulacijo in prometno-varnostno analizo ter dokazali, da z vodenjem prometa z določenimi omejitvami hitrosti pripomoremo k zmanjšanju intenzitete in pogostosti pojavljanja udarnih valov ter zmanjšanju števila naletnih konfliktov.
Doktorski seminar bo v ponedeljek, 19. 12. 2016, ob 14.30, v svečani dvorani UL FGG (II. nadstropje), Jamova c. 2.