Doc. dr. Peter Lipar s Fakultete za gradbeništvo in geodezijo, ki je tudi predstojnik Prometno tehniškega inštituta, je za časopis Dnevnik spregovoril o izzivih prometa, ne zgolj cestnega, in infrastrukture. Spremembe v zadnjih desetletjih so bile na področju prometa velike, še večje se obetajo v prihodnosti. Med drugim je za Dnevnik povedal: »Avtonomna vozila bodo spremenila način načrtovanja mesta. Ta vozila bodo za gibanje potrebovala veliko manj prostora, kot ga osebna vozila potrebujejo danes. Veliko prostora bomo tako lahko namenili drugim dejavnostim.«

Kako pa je s cestno infrastrukturo? Po besedah doc. dr. Petra Liparja smo si v minulih desetletjih nabrali veliko zaostanka, saj nismo veliko vlagali v cestno infrastrukturo. V minulih desetletjih smo vsako leto pridobili kar dodatnih 20 kilometrov slabih cest, danes pa je v slabem stanju polovica državnih cest. Poleg vremena so med največjimi uničevalci cest tovorna vozila. Dr. Lipar je mnenja, da dokler železnica ne bo sposobna s hitrostjo konkurirati cesti, se nihče ne bo odločil za prevoz tovora po železnici, čeprav je po cesti dražji. Čas je pri prevozu tovora najpomembnejši. Zato je treba železniško omrežje občutno posodobiti, kar pa dr. Lipar meni, da se v desetih letih še ne bo zgodilo.

V članku je bilo med drugim govora tudi o prehitri vožnji v coni 30. Dr. Lipar je mnenja, da bi morale cone 30 že fizično izgledati drugače, kot druge ceste, tako bi to imelo tudi psihološki vpliv na voznika, ki bi zmanjšal hitrost. Pred leti so namreč v Ljubljani naredili študijo, ki je pokazala, da je povprečna hitrost mimo znaka 30 kar 42 km/h.

Celoten članek lahko ob predhodni registraciji preberete na povezavi: https://www.dnevnik.si/1042949229